Rekrutacja do udziału w projekcie „Hiszpańska technologia, wiedza i praktyka dla polskich uczniów-informatyków i architektów krajobrazu”- wyjazd 2, odbędzie się w listopadzie 2015r.
ZASADY REKRUTACJI DO PROJEKTU:
HISZPAŃSKA TECHNOLOGIA, WIEDZA I PRAKTYKA DLA POLSKICH UCZNIÓW - INFORMATYKÓW I ARCHITEKTÓW KRAJOBRAZU Informacje o praktykach zagranicznych zostaną rozpropagowane wśród uczniów klasy pierwszej , uczących się w zawodach technik architektury krajobrazu i technik informatyk poprzez wywieszenie na terenie szkoły plakatów informacyjnych oraz umieszczenie informacji na stronie internetowej szkoły-10. 2015. Na przełomie października/ listopada zostanie zorganizowane spotkanie koordynatora z uczniami, do których projekt jest skierowany. Przekazywana uczniom informacja będzie zawierała opis programu Erasmus+, cele, zadania i kompetencje, zasady uczestnictwa, kryteria i procedury wyboru uczestników. Uczniowie będą zgłaszali chęć uczestnictwa poprzez złożenie podania w sekretariacie listopad 2015 roku (II wyjazd) Uczestnicy będą kwalifikowani według następujących kryteriów: 1. ocena z zachowania na świadectwie z VI 2015 r.: poprawna- 2 pkt, dobra- 3 pkt, bardzo dobra- 4 pkt, wzorowa 5- pkt. 2. frekwencja na świadectwie r.szk. 2014/15 : 80%-84%-2 pkt, 85%- 89%- 3 pkt, 90%-94%- 4 pkt, 95%-100% - 5 pkt 3. średnia ocen z przedmiotów zawodowych na świadectwie z VI 2015 roku: 2,0-2,9- 2 pkt,3,0-3,5 4 pkt;3,6-4- 8 pkt, 4,1- 4,5-12 pkt , od 4,6-16 pkt 4. średnia ocena z j. angielskiego na świadectwie z VI 2015 roku- 2,0- 2,9- 2 pkt,3,0-3,5- 3 pkt;3,6-4,0- 6 pkt, 4,1- 4,5- 9 pkt , od 4,6- 12 pkt. 5.pochodzenie ucznia o wzorowym zachowaniu z okolic wiejskich, rodzin biednych, zastępczych lub patologicznych- wychowawca- do 4 pkt. Analizę podań i weryfikację w wyniku której zostanie ustalona wstępna lista uczestników przeprowadzą: nauczyciele przedmiotów zawodowych informatycznych i architektury krajobrazu, kierownik szkolenia praktycznego. Z uczniami, którzy uzyskają największą ilość punktów, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. Rozmowę przeprowadzi komisja w składzie: dyrektor szkoły, pedagog i kierownik szkolenia praktycznego. Rozmowa kwalifikacyjna będzie ostatecznym kryterium. W trakcie rozmowy komisja zwróci uwagę na: samodzielność myślenia, dojrzałość. Czy uczeń potrafi uzasadnić chęć uczestnictwa w projekcie, czy umie jasno sformułować swoje oczekiwania dotyczące efektów uczestnictwa w praktykach. Po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych zostaną ustalone listy podstawowe uczestników oraz listy rezerwowe. Każdy uczeń, który złożył podanie zostanie pisemnie poinformowany o decyzji komisji. W ramach każdego zawodu utworzone zostaną grupy uczestników: 8 osób plus 2 rezerwowe. Uczniowie zdobędą następujące kompetencje: Technik architektury krajobrazu wiedza: - poznanie zasad funkcjonowania instytucji z branży arch. kraj. - poznanie zasad udostępniania obiektów dla celów edukacyjnych - poznanie rodzajów nawierzchni i elementów małej architektury stosowanych w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej - poznanie funkcjonowania elementów wodnych w ogrodach historycznych i w zieleni miejskiej - poszerzenie wiedzy z zakresu utrzymania i pielęgnowania ogrodów historycznych i zieleni miejskiej - poznanie zasad kompozycji w projektowaniu zieleni miejskiej - poznanie zasad kompozycji w ogrodach historycznych ( orientalnych) - poznanie zasad BHP podczas obsługi i eksploatacji maszyn ogrodniczych z uwzględnieniem norm i standardów unijnych umiejętności: z zakresu wykonywania i pielęgnacji roślinnych obiektów architektury krajobrazu - rozpoznawanie gatunków i grup roślin ozdobnych oraz ich zastosowanie w ogrodach historycznych i w zieleni miejskiej - rozróżnianie stylów architektury krajobrazu z różnych okresów historycznych - rozróżnianie i dobieranie narzędzi i sprzętu do prac związanych z uprawą i pielęgnacją roślin ozdobnych - ocenianie stanu roślin w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej - wykonywanie i pielęgnacja obiektów roślinnych w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej - przygotowanie materiału roślinnego do transportu, składowania i sadzenia - przeprowadzanie analizy funkcjonalno-przestrzennej wnętrz ogrodowych - wykonywanie odręcznych projektów obiektów roślinnych i małej architektury z wykorzystaniem różnych technik i uwzględnieniem zasad kompozycji, warunków siedliskowych i wartości dekoracyjnych z zakresu urządzania i konserwacji obiektów małej architektury krajobrazu - analizowanie i dobieranie elementów wyposażenia w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej - analizowanie rodzajów nawierzchni w ogrodach historycznych i metod ich utrzymania - dobieranie metod nawadniania w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej - wykonanie projektów koncepcyjnych i technicznych małych form architektonicznych z wykorzystaniem zasad kompozycji i doboru materiałów - planowanie i wykonywanie robót związanych z budową i konserwacją małych form architektonicznych Technik informatyk wiedza: - poznanie organizacji pracy i wdrożenie w struktury zakładu - stosowanie odpowiedniej polityki bezp. w kontekście przetwarzanych przez system informatyczny danych - poznani topologii sieci komputerowych - znajomość narzędzi administracyjnych - poznanie sposobów dystrybucji danych, - Znajomość środowiska systemu operacyjnego LINUX umiejętności : -projektowanie i budowa sieci komputerowych z uwzględnieniem doboru odpowiednich składników sieci, administracji sieci już istniejących -wybór i instalacja sytemu operacyjnego oraz jego konfiguracja pod kątem realizacji określonych zadań (z wykorzystaniem oprogramowania narzędziowego), zabezpieczenia systemu, tworzenia kopii zapasowych - przygotowanie stanowiska do pracy z uwzględnieniem instalacji, aktualizacji, konfiguracji oraz wykorzystania dodatkowego oprogramowania przeznaczonego do określonych celów i zgodnego z profilem firmy - wykorzystanie oprogramowania (Excel, Access, PowerPoint, pakiet OpenOffice) i sprzętu biurowego w funkcjonowaniu firmy - instalacja i konserwacja urządzeń peryferyjnych, np. drukarek, skanerów, instalacji sterowników urządzeń - diagnoza i usuwanie powstałych w wyniku użytkowania, usterek dotyczących zarówno sprzętu i systemu - rozbudowa systemów komputerowych (dobór, wymiana, instalacja podzespołów) - posługiwanie się narzędziami do naprawy sprzętu komputerowego - odzyskiwanie utraconych danych - projekt. i tworzenie relacyjnych baz danych - importowanie, wprowadzanie danych do baz danych - tworzenie formularzy, zapytań i raportów do przetwarzania danych - odczytywanie dokumentacji technicznej informatycznych systemów komputerowych - sporządzanie harmonogramu prac związanych z lokalizacją i usuwaniem usterek komputera osobistego - opracowywania wskazań dla użytkownika systemu operacyjnego, kompetencje wspólne dla obydwu zawodów: z zakresu języka - umiejętności językowe w zakresie słownictwa zawodowego angielskiego - poznanie podstaw języka hiszpańskiego postawy: - poprzez wykonywanie zadań praktycznych nauczą się oprócz rozwiązań typowych szukać rozwiązań dla pojawiających się problemów oraz opanują umiejętności podejmowania decyzji odnośnie zastosowania optymalnych technik pracy - nabycie pewności siebie w sytuacjach nowych, radzenie sobie ze stresem, przełamanie barier językowych i kulturowych - rozwój kompetencji socjalnych i osobowościowych: umiejętności współdziałania, odpowiedniego reagowania w sytuacjach problemowych, samokrytycznej oceny własnej pracy - analizy działań prowadzonych przez firmy funkcjonujące w branży, wykształcenia zdolności do planowania i podejmowania działań marketingowych - poznanie kultury i obyczajów innego kraju
<< POWRÓT |