W dniu 6.11.2018. uczniowie z klasy I TBM zmagali się w kolejnym dniu- Rundy I projektu Młody Lean Lider. Zajęcia w formie warsztatów przeprowadzone przez koordynatora i opiekunów projektu odbywały się w następujących etapach: I. Opracowanie sloganu nawiązującego do logo zespołu. II Finanse i dostępne zasoby- koordynator wraz z opiekunami przedstawił dostępne zasoby i ich koszty, przychody za każdy wyprodukowany produkt, bonusy, koszty złej jakości wyrobu, znaczenie kart muda. III. Sposób myślenia i działania- zastosowanie wspólnych wartości zespołu, pracy zespołowej, myślenie procesowe i eliminacja marnotrawstwa. Efektywne zastosowanie zasobów jakimi dysponował zespół. Wszystkie podejmowane działania miały na celu dać zespołowi satysfakcję z osiągniętych rezultatów. IV. Symulacja procesu wytwórczego - RUNDA I - ustalenie przez zespół ilości wyprodukowanych lean rakiet w określonym czasie, produkcja i ocena wyników zaprojektowanych rozwiązań. Zadania zespołu: Lider- gromadził dane od zespołu, dokonał obliczeń w arkuszu rundy, wpisał wyniki z arkusza do metryczki gry przedstawiając wyniki swojemu zespołowi ustalił jeden wskaźnik, który należy poprawić w kolejnej rundzie. Tester - wypełnił post-it „sukcesy zespołu” na metryczce. Operatorzy/ pracownicy umieścili post-it na tablicy ciągłego doskonalenia problemy, które będą do eliminacji przed kolejną rundą. Do każdego zadania umieszczonego w kolumnie „Do eliminacji przed rundą” zespół dobrał po 2 osoby, które zajmą się rozwiązaniem problemu w kolejnej rundzie. Inżynier Przeniósł wyniki pomiarów na wykres Yamazumi i omówił uzupełniony wcześniej wykres przedstawiając kolegom z zespołu jak wygląda obciążenie poszczególnych osób, zwracając jednocześnie uwagę na najbardziej obciążoną osobę, proponując jednocześnie sposób na zrównoważenie obciążeń co pozwoli osiągnąć lepsze wyniki. Klient- opiekunowie dokonywali zakupu produktów odrzucając jednocześnie produkty złej jakości, niezgodnymi z wytycznymi.