W dniu 20.11.2018. uczniowie z klasy I TBM zmagali się w kolejnym dniu - Rundy III projektu Młody Lean Lider.
Zajęcia w formie warsztatów przeprowadzone przez koordynatora i opiekunów projektu odbywały się w następujących etapach:
I. Symulacja procesu wytwórczego -RUNDA III- dzielenie się pracą (wykres równoważenia obciążeń) i wykorzystywanie talentów. Ustalenie przez zespół ilości wyprodukowanych lean rakiet w określonym czasie i ich produkcja. Zespół ustalił, że w określonym czasie, tj. w 7 minut wykona 10 rakiet, a więc jednocześnie zwiększyli produkcję o 100% w stosunku do Rundy II. Zespół efektywnie zastosował zasoby jakimi dysponował. Wyznaczył również sukcesy Rundy III tj.: szybkość pracy, lepsza i większa produkcja, bardzo dobra komunikacja. Zaproponował w metryczce gry zwiększenie produkcji lean rakiet w IV ostatniej rundzie. Zadania jakie wykonał zespół: Lider - gromadził dane od zespołu, dokonał obliczeń w arkuszu rundy, wpisał wyniki z arkusza do metryczki gry przedstawiając wyniki swojemu zespołowi ustalił dwa wskaźniki, które należy poprawić w kolejnej rundzie. Tester - wypełnił post-it „sukcesy zespołu” na metryczce. Operatorzy/ pracownicy umieścili post-it na tablicy ciągłego doskonalenia na podstawie kart Muda wyeliminowali problemy z Rundy III, stwierdzając jednoznacznie, że do ostatniej Rundy IV nie zauważają żadne problemy. Inżynier Przeniósł wyniki pomiarów na wykres Yamazumi i omówił uzupełniony wcześniej wykres przedstawiając kolegom z zespołu jak wygląda obciążenie poszczególnych osób, zwracając jednocześnie uwagę na najbardziej obciążoną osobę, proponując jednocześnie sposób na zrównoważenie obciążeń co pozwoli osiągnąć lepsze wyniki. Klient- opiekun dokonał zakupu produktów. Zespół wykonał 100% lean rakiet zgodnie z wytycznymi.
Koordynator i opiekun projektu: Jolanta Romańska Opiekun zastępczy: Daria Pawełczyk