W
dniu 13.11.2018. uczniowie z klasy I TBM zmagali się w kolejnym
dniu- Rundy II projektu Młody Lean Lider.
Zajęcia
w formie warsztatów przeprowadzone przez koordynatora i opieków
projektu odbywały się w następujących etapach:
I.
Projektowanie usprawnień w procesie i produkcie lean rakieta.
II.
Symulacja procesu wytwórczego - RUNDA II- dzielenie się
pracą (wykres równoważenia obciążeń) i wykorzystywanie
talentów. Ustalenie przez zespół ilości wyprodukowanych lean
rakiet w określonym czasie, produkcja i ocena wyników
zaprojektowanych rozwiązań.
III.
Sposób
myślenia i działania- zastosowanie wspólnych wartości zespołu,
pracy zespołowej, myślenie procesowe i eliminacja marnotrawstwa.
Efektywne zastosowanie zasobów jakimi dysponował zespół.
Wszystkie podejmowane działania miały na celu dać zespołowi
satysfakcję z osiągniętych rezultatów.
IV.
Lista usprawnień w toku rundy II - zespół nazwał techniki i
narzędzia oraz określił postawy i role zespołowe jakie rozwinęli
w toku gry symulacyjnej.
Zadania
jakie wykonał zespół:
Lider -
gromadził
dane od zespołu, dokonał
obliczeń w arkuszu rundy,
wpisał
wyniki z arkusza do metryczki gry przedstawiając wyniki swojemu
zespołowi
ustalił
dwa
wskaźniki,
które
należy
poprawić w kolejnej rundzie.
Tester
-
wypełnił
post-it „sukcesy zespołu” na
metryczce.
Operatorzy/
pracownicy
umieścili
post-it na tablicy ciągłego doskonalenia na
podstawie kart Muda określili problemy,
które będą do eliminacji przed rundą III.
Inżynier
Przeniósł
wyniki pomiarów na wykres Yamazumi i
omówił
uzupełniony wcześniej wykres przedstawiając kolegom z zespołu jak
wygląda obciążenie poszczególnych osób, zwracając
jednocześnie uwagę na najbardziej obciążoną osobę, proponując
jednocześnie sposób na zrównoważenie obciążeń co pozwoli
osiągnąć
lepsze
wyniki.
Klient -
opiekunowie dokonywali zakupu produktów wykonanych zgodnie z
wytycznymi.
Koordynator
i opiekun projektu: Jolanta Romańska
Opiekun
zastępczy: Daria Pawełczyk
Czytaj więcej... |