Dobry

2024.04.28 19:00:00

Warsaw Ptak Expo- Good Game
07.06.2017 (18:05:20)

1 czerwca 2017 roku wystartowała druga edycja podwarszawskiego Good Game Warsaw wspólnie z pierwszą edycją Comic Con w Polsce. Całość miała miejsce w halach PTAK WARSAW EXPO. Tematyka przedsięwzięcia bliska jest informatykom, więc i ich nie mogło zabraknąć. Uczniowie klas 2TIi, 2TIm, 3TI oraz 1TiB wraz z nauczycielami przedmiotów zawodowych Martą Pulcer, Michałem Bogackim i Maciejem Dawidem jeszcze przed 7 rano wyruszyli w kierunku Nadarzyna, by wykorzystać okazję i spotkać się z YouTuberami, zobaczyć setki premier i po prostu dobrze bawić się. Targi te to wielkie święto wszystkich miłośników gier komputerowych.
Pierwsze pozytywne wrażenie odczuliśmy już po dotarciu na miejsce dzięki dobrze zorganizowanej obsłudze oraz przemyślanej logistyce uniknęliśmy  kilometrowych kolejek do kas oraz wejść. Szybko znaleźliśmy się w hali D. Na miejscu nie zabrakło także innych wycieczek szkolnych w różnych przedziałach wiekowych z całej Polski na zaproszenie organizatora. Uczniowie cieszyli się różnej maści atrakcjami, a i nauczyciele przekonywali się, że organizacja wycieczki była świetnym pomysłem.
Stanowisko budzące niemałe zainteresowanie odwiedzających należało do Gaming Society, oferujące niezwykle realistyczny symulator wyścigowy. Ekran był dostosowany do realistycznego  i komfortowego postrzegania odległości w grze, sam fotel na bieżąco reagował na wszelkie incydenty w grze – obracał się wraz z obróceniem się samochodu gracza, pochylał w dół przy zjeżdżaniu z góry oraz trząsł się przy kolizjach.
Ci, którzy  odwiedzili targi, by zagrać w ulubione gry także znaleźli swe miejsce. W hali Ptak Warsaw Expo rozstawiona została strefa Free2Play, w której na odwiedzających czekały stanowiska do gier oraz kilkaset miejsc przygotowanych dla graczy wyposażonych we własny sprzęt.
Innym godnym uwagi sektorem na GoodGame Warsaw było miejsce, gdzie starsi gracze mieli okazję przypomnieć sobie gry swej młodości, a młodsi poznać grafikę, którą zachwycali się ich ojcowie w ich wieku. Stanowisko było naprawdę obszerne i każdy mógł znaleźć wolne dla siebie stanowisko. Cieszyło się ono niemałym zainteresowaniem.

Na evencie nie zabrakło wszelkiej maści punktów sprzedaży. Każdy mógł zaopatrzyć się w  gry, kubki, koszulki, gadżety im poświęcone, a kończąc na podzespołach komputerowych znanych marek.
Ponadto praktycznie każde stoisko co pewien czas organizowało konkurs, na którym można było wygrać różne drobiazgi w zamian za błyśnięcie wiedzą, odrobinę szczęścia lub zaistnienie na scenie.
Niestety, Hala B w czwartek była nieczynna. Wszelkie eksponaty rozstawiono na zewnątrz między nią oraz Halą C. Ogromne wrażenie robiły dopracowane repliki samochodów z popularnych filmów, seriali oraz gier. Na przykład Wehikuł Tajemnic ze Scooby Doo, Delorean z Powrótu do Przyszłości oraz samochody z filmów Mad Max. Z czego wokół wozów ostatniego tytułu krążyły także ludzkie cosplaye.  Na targach miało swe miejsce także stanowisko LEGO. To, co przykuwało uwagę, była ogromnych rozmiarów, bardzo szczegółowo zaprojektowana makieta klockowego miasteczka oraz innych pojedynczych budynków m.in. Pałacu Kultury, Zamku na Wawelu, Zamku Królewskiego, Jasnej Góry, bazy na obcej planecie czy Spodka.  Na innym stanowisku zaprezentowano makiety statków, postaci, budynków oraz broni z popularnej serii Star Wars.
We czwartek odbyła się także konferencja w której głos zabrali polscy pisarze – Katarzyna Majgier, Andrzej Pilipiuk oraz Przemek Corso.
Coś dla siebie znaleźli też fani gier planszowych. Największe ich zagęszczenie było w sektorze G3, w którym to mogliśmy kupić dowolny egzemplarz oraz w ciszy pograć z innymi, odpoczywając od głośnej muzyki, krzyków ze scen oraz tłumu.
Kolejny wyjazd planujemy za rok..

Dzień Sportu z Komandosami
07.06.2017 (08:41:31)
  W poniedziałek 5 czerwca w naszej szkole gościliśmy komandosów z JWK, którzy już po raz drugi przeprowadzili wraz z nauczycielami w-f Dzień Sportu w ZSOT. Dzień Sportu rozpoczął się towarzyskim meczem pomiędzy reprezentacją ZSOT i drużyną z JWK. Mecz wraz z siłami wsparcia przez Artura Gawina wygrała drużyna „Kazika” 8:4. Po zwycięskim meczu rozpoczęły się konkurencje sprawnościowe chłopców i dziewcząt. Rywalizując w dobrej zabawie wśród dziewcząt zwyciężyła klasa 2TA, a wśród chłopców drużyna z 2TIM. Wszyscy zwycięzcy otrzymali drobne upominki. Podczas całej zabawy dopisywał wszystkim dobry humor. Całą imprezę zorganizowaliśmy dzięki współpracy naszej szkoły z JWK. Zapraszamy ponownie za rok.

Organizatorzy:
nauczyciele w-f

Finał projektu "Kraje niemieckojęzyczne - nasi sąsiedzi" za nami
06.06.2017 (21:03:16)
 We wtorek uczniowie klas 3TB i 1LO podzielili się z innymi wiedzą na temat krajów niemieckojęzycznych. Przygotowali różne quizy, zagadki, zaprezentowali stroje bawarskie, a także przebrali się za znane postaci. Można było także spróbować Bratwurst, Kartoffelsalat  i Apfelschorle, a to wszystko przy dźwiękach szlagrów.

I. Wosik, A. Bawor

Chorwacja 2017
05.06.2017 (18:40:31)

Od 30 maja do 4 czerwca grupa uczniów naszej szkoły wygrzewała się w słonecznej Chorwacji. Wycieczka miała bardzo bogaty program. Mieliśmy okazję zwiedzić wiele pięknych miejsc takich jak Park Narodowy Jezior Plitwickich,  nadmorskie miejscowości - Makarską, Split i Trogir, a także Sarajewo w Bośni i Hercegowinie. Plan wycieczki był napięty, zwiedzania dużo, ale znalazł się także czas na beztroskie wylegiwanie się na pięknych plażach Adriatyku.

Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Parku Narodowego Jezior Plitwickich, który znajduje się w środkowej części Chorwacji.

Bogata roślinność, liczne wodospady i krystalicznie czysta woda wywarła na nas niemałe wrażenie. Piękne widoki mogliśmy podziwiać także ze statku, którym przepłynęliśmy  po jednym z jezior.

Po atrakcjach w parku, ruszyliśmy ku Makarskiej - miejscowości, gdzie mieszkaliśmy w pensjonatach położonych bardzo blisko plaży. Już pierwszego dnia wieczorem, postanowiliśmy zasmakować trochę nocnego życia. Przeszliśmy się promenadą pełną restauracji i sklepików z pamiątkami, a także zwiedziliśmy port, który nocą wyglądał szczególnie interesująco.

Z racji tego, że na kolejny dzień naszego wyjazdu przypadał Dzień Dziecka, przeznaczyliśmy go na plażowanie. Złapaliśmy trochę słońca, wykąpaliśmy się w Adriatyku i przeprowadziliśmy wiele sesji fotograficznych - relaks na całego. Pod wieczór znów czekał nas spacer po mieście, tym razem poszliśmy na starówkę.

Trzeciego dnia zawitaliśmy do dwóch nieco oddalonych od Makarskiej miejscowości, a mianowicie Splitu i Trogiru - portowych miast znajdujących się w centrum Dalmacji. W Splicie zwiedziliśmy m.in. ruiny pałacu cesarza Dioklecjana z przełomu III i IV wieku, który jako jedyny na świecie nadal jest zmieszkany. Natomiast w Trogirze urzekły nas piękne uliczki, port i starówka z katedrą i salą sądową w centrum.

Ostatniego dnia naszej przygody w Chorwacji, zwiedziliśmy muzeum muszli w Makarskiej i wyruszyliśmy w kierunku Bośni i Hercegowny, gdzie zrobiliśmy sobie szybki spacer po Sarajewie. Było to zupełnie nowe doświadczenie - nagle znaleźliśmy się w zupełnie innym kręgu kulturowym, dzięki czemu mogliśmy trochę lepiej poznać tamtejsze tradycje i z bliska obserwować tamtejsze obyczaje.

Niestety, nic, co dobre, nie trwa wiecznie. Po zwiedzaniu Sarajewa nadszedł czas, aby wracać do Polski. Zmęczeni, ale zadowoleni i z masą nowych doświadczeń, po dość długiej podróży szczęśliwie dotarliśmy do domu. Wyjazd się udał i na pewno zapamiętamy ten czas na długo.

Ola Chałupka 1LO

Wycieczkę zorganizowały nauczycielki: Henryka Sukienik, Beata Kąpielska, AnnaSiwiaszczyk oraz Katarzyna Myrcik.

XVII Szczyt Młodzieży Regionalnego Trójkąta Weimarskiego
05.06.2017 (17:07:41)

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej zapraszają młodzież z województwa śląskiego do udziału w XVII Szczycie Młodzieży Regionalnego Trójkąta Weimarskiego w dniach 16-22 lipca 2017 w Lille we Francji.

UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY!

Projekt skierowany jest do młodych osób wieku 17-23 lata, które mogą pochwalić się działalnością na rzecz lokalnej i regionalnej społeczności, są otwarte na nowe wyzwania i wykazują zainteresowanie tematami europejskimi. Temat tegorocznej edycji Szczytu Młodzieży Regionalnego Trójkąta Weimarskiego brzmi: Zatrudnienie młodych w Unii Europejskiej. W czasie 7-dniowego pobytu w Lille, młodzież pozyska nie tylko wiedzę związaną z tym zagadnieniem, ale także poprzez integrację z młodymi ludźmi z innych krajów będzie miała sposobność do zapoznania się z kulturą pozostałych regionów wchodzących w skład Regionalnego Trójkąta Weimarskiego.

Więcej szczegółów o projekcie można znaleźć na stronie internetowej  Domu Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz na fanpage'u

I Kazikowy Rajd Rowerowy za nami!
05.06.2017 (14:32:35)
  W miniony piątek 2 czerwca przy pieknej słonecznej pogodzie z parkingu szkoły z małym poślizgiem spowodowanym naprawioną awarią jednego z rowerów około 8:30 ruszył konwój 32 rowerzystek i rowerzystów na I Kazikowy Rajd Rowerowy. Trasa początkowo zaplanowana na ok.30 km okazała się zbyt krótka i grupa była bardzo "rozkręcona" dzięki czemu udało się przejechać aż 55km! m.in. Kokotek, Piłka, Sadów, Podlesie, Kochcice, Pawełki, Brzoza (rododendrony), co było dla niektórych "życiowym" wynikiem, który z pewnością może być powodem do dumy w efekcie walki ze swoimi własnym słabościami.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i zapraszamy już dziś na kolejną edycję rajdu, który z pewnością przyniesie kolejne niespodziewane trasy rowerowe!

Rajdowcy: D.Gołombowski, J.Łuczyński, A.Gawin

Kraje niemieckojęzyczne - nasi sąsiedzi
04.06.2017 (13:57:25)

Liebe Freunde!

Czy znacie Einsteina, Rammstein, Goethego i Apfelstrudel? Potraficie powtórzyć szybko "Fischer Fritz fischt frische Fische"? Chcecie spróbować Apfelschorle i Currywurst? Jeśli tak, musicie koniecznie przyjść we wtorek na dużej przerwie na podsumowanie projektu "Kraje niemieckojęzyczne - nasi sąsiedzi". Klasa 1LO, 3TB i przyjaciele przygotowali dla Was konkursy, będzie można posłuchać niemieckiej muzyki i kupić pyszną kiełbaskę z grilla.

W zależności od pogody spotkamy się na froncie szkoły lub w holu głównym.

I. Wosik i A. Bawor

Historyczny sukces - piłkarze ZSOT w finale wojewódzkim!
01.06.2017 (21:10:01)
  Środa 31 maja 2017 z pewnością będzie historyczną datą do zapamiętania w naszej sportowej kronice ZSOT! W tym dniu bowiem nasi piłkarze awansowali po raz pierwszy w historii do najlepszej czwórki finału wojewódzkiego Śląskiej Ligi Orlików Licealiady SZS!  W turnieju półfinałowym, którego zaszczyt organizacji również pierwszy raz powierzono naszej szkole zmierzyli się zwycięzcy zawodów rejonowych ze szkół z Knurowa, Zabrza i Piekar Śląskich. W drodze losowania wyłoniono rywala naszej drużyny w półfinale a był nim ZS nr2 w Knurowie, w drugim półfinale "cichy faworyt" rozgrywek ZS nr 10 Zabrze grał z ZS nr1 Piekary Śląskie. Po fantastycznym choć nieco nerwowym początku nasz zespół zdeklasował Knurowian aż 7:2 (3:1) po 4 bramkach Kasprzaka oraz po 1 Wójcika, Chaładusa i kapitana zespołu Panka i awansował do finału (mecze rozgrywano 2x20 minut)! W nim jak się okazało niespełna godzinę później nasze "Kaziki" miały zmierzyć się w meczu o historyczny awans do finału wojewódzkiego z zabrzanami, którzy równie łatwo i niezwykle efektownie ograli Piekary 8:2 (1:2) pokazując kilka akcji po których trzeba przyznać ręce same składały się do oklasków. Niezwykle ciekawe i efektowne zawody obserwowało grubo ponad 200 kibiców, a wśród nich można było spotkać i cieszymy się, że zaszczycił nas swoją obecnością nasz lubliniecki Olimpijczyk, złoty medalista z 1972 roku w Monachium Pan Zygmunt Anczok, który z pewnością dopingował naszą drużynę, w której występuje jego wnuk Bartek. Mecz o III miejsce po krótkiej przerwie rozegrali przegrani półfinałów, a tutaj zdecydowanie lepsi 6:1 okazali się nasi rywale z półfinału z Knurowa.
 Mecz finałowy zgodnie z przewidywaniami od początku przebiegał pod dyktando naszych rywali, jednak nasz zespół prowadzony przez charyzmatycznego Pana Łuczyńskiego grał dobrze i uważnie w obronie oraz mądrze taktycznie wybijał z rytmu technicznie grających zabrzan bardzo groźnie kontrując. Po jednej z takich kontr po bramce Deneko w 7 minucie obejmujemy prowadzenie! Radość nie trwała jednak długo bo już niespełna minutę później rywale wyrównali. wymiana ciosów, szybkie i składne akcje z obu stron i do przerwy mamy prowadzenie 3:2 naszej niezwykle walecznej drużyny. Po przerwie nasi grają swoje, a zabrzanie przegrywając wychodzą nieco wyżej pod naszą bramkę co stwarza naszym szybkim zawodnikom szansę do kontr. Po niezwykle emocjonującej drugiej połowie, a zwłaszcza końcówce spotkania i bramce Anczoka z ponad 45 metrów do pustej bramki w 41 minucie meczu pokonujemy 6:4 faworyta turnieju wygrywając zasłużenie po raz pierwszy w historii awans do najlepszej czwórki województwa w piłce nożnej!
Finał wojewódzki z udziałem najlepszych 4 zespołów województwa śląskiego, w tym naszych dzielnych "Kazików" odbędzie się już w najbliższy czwartek 8 czerwca w dalekim Bieruniu i z pewnością powalczymy o jak najlepszą pozycję w tym prestiżowym turnieju, by o naszej szkole było jeszcze głośniej!?
 Gratulujemy naszym wspaniałym piłkarzom fantastycznego występu i życzymy jak najlepszego... a co tam... - ZWYCIĘSTWA na finale wojewódzkim!

ZSOT Lubliniec - ZS nr 2 Knurów 7:2 (3:1)
bramki: Kasprzak 6',21', 23',36', Wójcik 10', Panek 17', Chaładus 26'

ZSOT Lubliniec - ZS nr 10 Zabrze 6:4 (3:2)
bramki: Deneko 7',39', Wójcik 10',11', Perkowski 35', Anczok 40'+1'
Skład: Michał Grobelny- Fabian Chaładus, Michał Wieczorek, Bartłomiej  Anczok, Szymon Perkowski, Adam Deneko, Jakub Wójcik, Dominik Panek (kapitan), Błażej Pyka, Szymon Kasprzak
Trener: Jacek Łuczyński

Sędziował: A.Gawin
Widzów: ok.230

SUKCES ZACZYNA SIĘ OD STYPENDIUM
31.05.2017 (23:16:49)

Początek sezonu stypendialnego

Rozpoczyna się „sezon na stypendia” – okres, w którym trwają nabory znacznej części polskich i zagranicznych programów stypendialnych. W związku z tym prezentujemy Państwu największy ogólnopolski serwis o stypendiach i konkursach - www.mojestypendium.pl.

Serwis skierowany jest przede wszystkim do uczniów i studentów poszukujących możliwości finansowania swojego rozwoju naukowego oraz do doktorantów, naukowców, artystów i sportowców. Odwiedzający znajdą w zasobach serwisu nie tylko bazę stypendiów i konkursów. Portal jest również źródłem wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących pomocy finansowej dla uczniów i studentów, aktualnych informacji na temat projektowanych zmian oraz o badaniach dotyczących rynku stypendiów w Polsce. Posiada także aktualną bazę organizatorów programów stypendialnych.

W ciągu kilku lat serwis był intensywnie rozwijany i obecnie jest jedynym tak bogatym internetowym źródłem wiedzy o tej tematyce. Bazy www.mojestypendium.pl zawierają ponad 8300 stale aktualizowanych informacji dotyczących szerokiej gamy form wsparcia oferowanego przez stowarzyszenia, fundacje, samorządy, firmy, oraz szkoły wyższe.

Czytaj więcej...
Program dla uczniów wybitnie zdolnych
31.05.2017 (10:31:09)
  Program jest adresowany do tych uczniów, którzy pragną rozwijać swoje pasje i zainteresowania, a w szkole i najbliższym otoczeniu  nie znajdują wyzwań na miarę swoich możliwości. Podczas kwalifikacji brane są pod uwagę wyniki własnej pracy uczniów (w tym prace badawcze,opisy eksperymentów lub rozwiązania zadań, próby literackie itp.) rownież osiągniecia w konkursach i olimpiadach (ich posiadanie nie jest warunkiem koniecznym). Wnioski o pomoc Funduszu mozna składać on-line do końca czerwca. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej Funduszu www.fundusz.org lub w poradniku on-line www.fundusz.org/rekrutacja.

Bliższych informacji udziela pedagog szkolny.

<< Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 Następna >>