Bardzo dobry

DANE POCHODZĄ Z GIOŚ

PM10: 9μg/m3
SO2: 8μg/m3
C6H6: 1μg/m3

2024.05.13 20:00:00













SREBRNA SZKOŁA 2015
 

Po raz trzeci udało nam się zdobyć tytuł "Srebrnej Szkoły". W rankingu "Perspektyw" 2015 nasze technikum znalazło się na 128 pozycji w kraju i 17 na Śląsku. Jesteśmy na 24 miejscu w Polsce w klasyfikacji egzaminów zawodowych. Nasze liceum zajmuje 89 pozycję wśród szkół województwa śląskiego.

Po raz kolejny nasze technikum otwiera listę najlepszych szkół regionu częstochowskiego. Możemy być naprawdę dumni. Zdobyliśmy wysokie miejsce już w 2013 i 2014 roku. Naszą największą dumą jest utrzymanie tytułu "Srebrnej Szkoły" już przez trzy lata!

POZOSTAŁE LATA

Wyniki egzaminów zewnętrznych - 2015
 

Czytaj więcej...
Erasmus+
22.05.2015 (05:22:12)

Rekrutacja do udziału w projekcie  „Hiszpańska technologia, wiedza i praktyka dla polskich uczniów-informatyków i architektów krajobrazu”- wyjazd 2, odbędzie się w listopadzie 2015r.


ZASADY REKRUTACJI DO PROJEKTU:


HISZPAŃSKA TECHNOLOGIA, WIEDZA I PRAKTYKA DLA POLSKICH UCZNIÓW - INFORMATYKÓW I ARCHITEKTÓW KRAJOBRAZU

Informacje o praktykach zagranicznych zostaną rozpropagowane wśród uczniów klasy pierwszej ,  uczących się w zawodach technik architektury krajobrazu i technik informatyk poprzez wywieszenie na terenie szkoły plakatów informacyjnych oraz umieszczenie informacji na stronie internetowej szkoły-10. 2015. Na przełomie października/ listopada zostanie zorganizowane spotkanie koordynatora z uczniami, do których projekt jest skierowany. Przekazywana uczniom informacja będzie zawierała opis programu Erasmus+, cele, zadania i kompetencje, zasady uczestnictwa, kryteria i procedury wyboru uczestników. Uczniowie będą zgłaszali chęć uczestnictwa poprzez złożenie podania w sekretariacie listopad 2015 roku (II wyjazd)

 Uczestnicy będą kwalifikowani według następujących kryteriów:

1. ocena z zachowania  na świadectwie z VI 2015 r.: poprawna- 2 pkt, dobra- 3 pkt, bardzo dobra- 4 pkt, wzorowa 5- pkt.

2. frekwencja  na świadectwie r.szk. 2014/15 : 80%-84%-2 pkt, 85%- 89%- 3 pkt, 90%-94%- 4 pkt, 95%-100% - 5 pkt

3. średnia ocen z przedmiotów zawodowych na świadectwie z VI 2015 roku: 2,0-2,9- 2 pkt,3,0-3,5 4 pkt;3,6-4- 8 pkt, 4,1- 4,5-12 pkt , od 4,6-16 pkt

4. średnia ocena z j. angielskiego na świadectwie z VI 2015 roku- 2,0- 2,9- 2 pkt,3,0-3,5- 3 pkt;3,6-4,0-  6 pkt, 4,1- 4,5-  9 pkt , od 4,6- 12 pkt.

5.pochodzenie ucznia o wzorowym zachowaniu z okolic wiejskich, rodzin biednych, zastępczych lub patologicznych-        wychowawca-        do 4 pkt.

Analizę podań i weryfikację w wyniku której zostanie ustalona wstępna lista uczestników przeprowadzą: nauczyciele przedmiotów zawodowych informatycznych i architektury krajobrazu, kierownik szkolenia praktycznego. Z uczniami, którzy uzyskają największą ilość punktów, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. Rozmowę przeprowadzi komisja w składzie: dyrektor szkoły, pedagog i kierownik szkolenia praktycznego. Rozmowa kwalifikacyjna będzie ostatecznym kryterium. W trakcie rozmowy komisja zwróci uwagę na: samodzielność myślenia, dojrzałość. Czy uczeń potrafi uzasadnić chęć uczestnictwa w projekcie, czy umie jasno sformułować swoje oczekiwania dotyczące efektów uczestnictwa w praktykach.

Po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych zostaną ustalone listy podstawowe uczestników oraz listy rezerwowe. Każdy uczeń, który złożył podanie zostanie pisemnie poinformowany o decyzji komisji. W ramach każdego zawodu utworzone zostaną grupy uczestników: 8 osób plus 2 rezerwowe.

Uczniowie zdobędą następujące kompetencje:

Technik  architektury krajobrazu

wiedza:

- poznanie zasad funkcjonowania instytucji z branży arch. kraj.

- poznanie zasad udostępniania obiektów dla celów edukacyjnych

- poznanie rodzajów nawierzchni i elementów małej architektury stosowanych w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej

- poznanie funkcjonowania elementów wodnych w ogrodach historycznych i w zieleni miejskiej

- poszerzenie wiedzy z zakresu utrzymania i pielęgnowania ogrodów historycznych i zieleni miejskiej

- poznanie zasad kompozycji w projektowaniu zieleni miejskiej

- poznanie zasad kompozycji w ogrodach historycznych ( orientalnych)

- poznanie zasad BHP podczas obsługi i eksploatacji maszyn ogrodniczych z uwzględnieniem norm i standardów unijnych

umiejętności:

z zakresu wykonywania i pielęgnacji roślinnych obiektów architektury krajobrazu

- rozpoznawanie gatunków i grup roślin ozdobnych oraz ich zastosowanie w ogrodach historycznych i w zieleni miejskiej

- rozróżnianie stylów architektury krajobrazu z różnych okresów historycznych

- rozróżnianie i dobieranie narzędzi i sprzętu do prac związanych z uprawą i pielęgnacją roślin ozdobnych

- ocenianie stanu roślin w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej

- wykonywanie i pielęgnacja obiektów roślinnych w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej

- przygotowanie materiału roślinnego do transportu, składowania i sadzenia

- przeprowadzanie analizy funkcjonalno-przestrzennej wnętrz ogrodowych

- wykonywanie odręcznych projektów obiektów roślinnych i małej architektury z wykorzystaniem różnych technik i uwzględnieniem zasad kompozycji, warunków siedliskowych i wartości dekoracyjnych

 z zakresu urządzania i konserwacji obiektów małej architektury krajobrazu

- analizowanie i dobieranie elementów wyposażenia w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej

- analizowanie rodzajów nawierzchni w ogrodach historycznych i metod ich utrzymania

- dobieranie metod nawadniania w ogrodach historycznych i zieleni miejskiej

- wykonanie projektów koncepcyjnych i technicznych małych form architektonicznych z wykorzystaniem zasad kompozycji i doboru materiałów

- planowanie i wykonywanie robót  związanych z budową i konserwacją małych form architektonicznych

Technik informatyk

wiedza:

- poznanie  organizacji pracy i wdrożenie w struktury zakładu

- stosowanie odpowiedniej polityki bezp. w kontekście przetwarzanych przez system informatyczny danych

- poznani topologii sieci komputerowych

- znajomość narzędzi administracyjnych

- poznanie sposobów dystrybucji danych,

- Znajomość środowiska systemu operacyjnego LINUX

umiejętności :

-projektowanie i budowa sieci komputerowych z uwzględnieniem doboru odpowiednich składników sieci, administracji sieci już istniejących

-wybór i instalacja sytemu operacyjnego oraz jego konfiguracja pod kątem realizacji określonych zadań (z wykorzystaniem oprogramowania narzędziowego), zabezpieczenia systemu, tworzenia kopii zapasowych

- przygotowanie stanowiska do pracy z uwzględnieniem instalacji, aktualizacji, konfiguracji oraz wykorzystania dodatkowego oprogramowania przeznaczonego do określonych celów i zgodnego z profilem firmy

- wykorzystanie oprogramowania (Excel, Access, PowerPoint, pakiet OpenOffice) i sprzętu biurowego w funkcjonowaniu firmy

- instalacja i konserwacja urządzeń peryferyjnych, np. drukarek, skanerów, instalacji sterowników urządzeń

- diagnoza i usuwanie powstałych w wyniku użytkowania, usterek dotyczących zarówno sprzętu i systemu

- rozbudowa systemów komputerowych (dobór, wymiana, instalacja podzespołów)

- posługiwanie się narzędziami do naprawy sprzętu komputerowego

- odzyskiwanie utraconych danych

- projekt. i tworzenie relacyjnych baz danych

- importowanie, wprowadzanie danych do baz danych

- tworzenie formularzy, zapytań i raportów do przetwarzania danych

- odczytywanie dokumentacji technicznej informatycznych systemów komputerowych

- sporządzanie harmonogramu prac związanych z lokalizacją i usuwaniem usterek komputera osobistego

- opracowywania wskazań dla użytkownika systemu operacyjnego,

kompetencje wspólne dla obydwu zawodów:

z zakresu języka

- umiejętności językowe w zakresie słownictwa zawodowego angielskiego

- poznanie podstaw języka hiszpańskiego

postawy:

- poprzez wykonywanie zadań praktycznych nauczą się oprócz rozwiązań typowych szukać rozwiązań dla pojawiających się problemów oraz opanują umiejętności podejmowania decyzji odnośnie zastosowania optymalnych technik pracy

- nabycie pewności siebie w sytuacjach nowych, radzenie sobie ze stresem, przełamanie barier językowych i kulturowych

- rozwój kompetencji socjalnych i osobowościowych: umiejętności współdziałania, odpowiedniego reagowania w sytuacjach problemowych, samokrytycznej oceny własnej pracy

- analizy działań prowadzonych przez firmy funkcjonujące w branży, wykształcenia zdolności do planowania i podejmowania działań marketingowych

- poznanie kultury i obyczajów innego kraju



<< POWRÓT


[ lista | archiwum | szukaj ]